Fajne
Problem z kontrolką air bag
Zwiń
X
-
Problem z kontrolką air bag
Czołem!
Mam kłopot (mam nadzieję że ostatni) z kontrolkami na liczniku po jego wymianie. Mianowicie wywaliłem oryginalny licznik z MFA z 2000 roku i wrzuciłem sobie piękny licznik z pełnym FISem z roku 2001. Po przekodowaniu, dopisaniu kluczy, kombinacjach z przepinaniem kabelków żeby świeciły kontrolki świateł itp pozostał mi jeden problem. Świeci mi kontrolka airbag. Sam system poduszek działa a problem jest w samym liczniku ponieważ autko nie ma pełnej sieci CAN a licznik jest już przystosowany do pełnego CAN i zapewne dlatego nie łączy się ze sterownikiem poduszek.
Launch wykazał takie cuś:
Kod kłopotu 001
01321 Jednostka sterująca dla poduszki powietrznej - J234
brak komunikacji.
No i generalnie rozchodzi mi się o to czy ktokolwiek wie co uczynić żeby licznik zaczął widzieć sterownik a kontrolka zaczęła spełniać swoją funkcję jak należy?
[ Dodano: Czw 27 Lis, 14 17:02 ]
Sprawa rozwiązana. Przekodowanie can gateway z 6 na 3 i po sprawie. :szeroki_usmiech
Temat do zamknięcia.
-
-
coooll ciekawa sprawa.
W długi zimowy wieczór mógłbyś opisać jak zrobić taki przeszczep- krok po kroku
Kiedyś się zastanawiałem nad tym ale kolega grupy POLO odradził temat bo 1999 2000 nie było pełnego CAN`a - temat umarłpablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
Miał rację bo i mój szkodnik (koniec 2000 r.) nie ma pełnego can. No ale jak widać wszystko można obejść bo w końcu Polak potrafi Nie jest to trudne i też się trochę nauczyłem przy tym, ale posiadając odrobinę cierpliwości, kilka metrów kabla i komputer, można całej operacji dokonać za jeden dzień spokojnie popijając piwko/paląc papieroska (co kto lubi) w przerwach
Co do opisu pełnego przeszczepu to może się skuszę ale dopiero jak będę miał warunki bo kilka rzeczy trzeba będzie rozkręcić żeby porobić fotki itp a zimno jak ch.......
Komentarz
-
-
Liczymy na Ciebiepablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
Mam ten sam problem w Octavii z 2004 r.
Wiem, że licznik był wymieniany ale co było wcześniej i kto to robił nie wiem. Licznik 1U0 920 811 F
Jest brak komunikacji licznika ze sterownikiem poduszek. Sprawdziłem kabelki CAN pomiędzy sterownikiem i licznikiem. Są sprawne i połączone jak na schemacie.
Sterownik poduszek nie ma błędu. Kodowanie - 12593 i nie wiem co zawiera ten kod bo VCDS nie podpowiada.
Moduł komfortu zakodowany 0006 i zmiana na 3 nie jest możliwa.
Ma ktoś jakiś pomysł co zrobić aby licznik komunikował się z poduszkami?
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Doczytałem w internecie, że sterownik poduszek musi być przystosowany do komunikacji po CAN z licznikiem. Tutaj prawdopodobnie to właśnie jest problemem.
Czy ktoś wie jaki sterownik w Octavii 1 komunikuje się z licznikiem po CAN i tylko na dwie poduszki?Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
koleś czy mógłbyś dla potomnych napisać o tym, jaki to sterownik? Numer, po czym poznać odpowiedni itp.?Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance
Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Matfiejkos Zobacz wpisczy mógłbyś dla potomnych napisać o tym, jaki to sterownik? Numer, po czym poznać odpowiedni itp.?
Wybierałem te, które miały wtyczkę jak ta w Octavii i widoczne w niej kabelki od CAN oraz przewody do dwóch poduszek.. Wiem, że to był sterownik z Fabii 1. Tak miał napisane na obudowie. Sama obudowa nie pasuje do Octavii 1. Ma inny rozstaw otworów pod śruby. Będę ją przekładał jak zdobędę Torxa TR do odkręcenia śrubek.
Wtyczka też nie pasowała i po prostu zamieniłem obudowy.
W tej Octavii to w ogóle było namieszane z poduszkami. Kabelki od poduszki pasażera były gdzieś pod deską zwarte i waliło błędem. Wymieniłem na nowe, oryginalne. Ktoś to próbował naprawiać i dodatkowo wykodował poduszkę pasażera w sterowniku.
Trzy razy podchodziłem do niej w przeciągu dwóch miesięcy i dziś się udało wszystko połatać.
Bez schematów nie polecam tego ruszać.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
Komentarz